ارتودنسی بدون سیم

ارتودنسی بدون سیم که این روزها به نام‌های دیگری همچون ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی اینویزیلاین شناخته می‌شود، از روش‌هایی است که شیوه درمان ارتودنسی را متحول کرده است. افرادی که تمایلی به استفاده از سیم و براکت ندارند، می‌توانند از ارتودنسی بدون سیم استفاده نمایند. البته ناگفته نماند که ارتودنسی بدون سیم برای تمامی بیماران مناسب نیست. به طور کلی افرادی که دارای مشکلات خفیف دهان و دندان هستند، می‌توانند تحت نظر متخصص ارتودنسی از این روش درمانی استفاده نمایند و انتظار ظهور بهترین نتیجه را داشته باشند.

در ارتودنسی بی سیم از پلاستیک فشرده شده ای استفاده می‌شود که شباهت بسیار زیادی به گارد های محافظت کننده از دندان‌ها دارد.

ارتودنسی بدون سیم چگونه عملکردی دارد؟

برای اینکه بتوان در ارتودنسی بدون سیم به ایده ال ترین نتیجه رسید، به همکاری بیمار با ارتودنتیست نیاز خواهد بود. زیرا براکت های نامرئی باید حداکثر 2 الی 3 ماه یک بار بسته به وضعیت جدید دندان‌ها عوض شوند. با این ساز و کار می‌توان تا پایان دوره درمان دندان‌ها را در موقعیت مناسبشان قرار داد. 

با کمک ارتودنسی بی سیم در طول درمان هم لبخند زیبا داشته باشید، یکی از ویژگی‌های ارتودنسی که بیماران را برای آغاز درمان مردد می‌کند، از دست رفتن زیبایی لبخند در طول دوره درمان است. این وضعیت که تا زمان به اتمام رسیدن درمان ادامه دارد، می‌تواند تا حدودی اعتماد به نفس بیمار را تحت تأثیر قرار دهد.

در صورتی که برای درمان از ارتودنسی بدون سیم استفاده شود، هیچ گونه نگرانی بابت لبخند در طول دوره درمان وجود نخواهد داشت. زیرا در این روش پلاک‌ها نامرئی و متحرک خواهند بود.

با مزایای درمان ارتودنسی بدون سیم بیشتر آشنا شویم

توصیه می‌کنیم در صورتی که قصد استفاده از ارتودنسی بدون سیم را دارید، در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا مزایای این روش را شرح دهیم.

  • متحرک بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت ارتودنسی بدون سیم است. در این روش می‌توان در زمان نیاز، ارتودنسی را از دهان خارج کرد. این موضوع در زمان خوردن، آشامیدن، معاشرت‌های مهم و نظافت دهان و دندان حائز اهمیت خواهد بود. متحرک بودن ارتودنسی بدون سیم برای بزرگ‌سالان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا می‌توانند در زمان نشست‌های کاری بریس را از دهان خارج کنند و در زمان مناسب مجدداً از آن استفاده نمایند.
  • طولانی بودن دوره درمان یکی دیگر از دغدغه‌های بیماران است. به طور کلی برای استفاده از براکت های فلزی باید طول درمانی 18 الی 24 ماهه در نظر گرفت. در صورتی که طول درمان در ارتودنسی بدون سیم بسیار کوتاه تر است. حداکثر طول درمان در نظر گرفته شده برای ارتودنسی بی سیم 14 ماه است. همین کوتاه بودن دوره درمان بسیاری از نیازمندان به ارتودنسی را برای استفاده از ارتودنسی بدون سیم ترغیب می‌کند.

برای رفع چه مشکلاتی می‌توان روی ارتودنسی ثابت حساب کرد؟

  • بیمارانی که به تراکم و فشردگی دندان دچار هستند، می‌توانند به منظور رفع این مشکل از ارتودنسی بدون سیم استفاده کنند. در این روش می‌توان با کمک براکت های نامرئی به مرور دندان‌ها را در موقعیت مناسبشان جای داد. به طور کلی در ارتودنسی بدون سیم می‌توان از 1 تا 5 میلی متر دندان‌ها را حرکت داد.
  • افرادی که به دلایل مختلف از جمله بزرگ شدن نامتعادل فک و یا از دست دادن برخی از دندان‌ها دارای فاصله نامطلوب بین دندان‌ها شده باشند، می‌توانند از این براکت های نامرئی استفاده نمایند.
  • بیمارانی که به اوربایت یا کراس بایت دچار هستند نیز می‌توانند به منظور رسیدن به لبخندی زیبا از ارتودنسی بدون سیم استفاده نمایند.
  • ممکن است بیمارانی که پیشتر با یکی از روش‌های ارتودنسی درمان انجام داده‌اند، پس از مدتی متوجه تغییر وضعیت دندان‌ها و بازگشت آن‌ها به حالت اولیه شوند. در این صورت متخصص ارتودنسی توصیه می‌کند تا بیمار برای مدتی از ارتودنسی بدون سیم استفاده نماید.
  • به طور کلی ارتودنسی بدون سیم یک روش ایده آل، بدون سختی و مطلوب برای بیمارانی است که به ناهنجاری‌های ساده دچار هستند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید