آیا بیمه، درمان ارتودنسی را پوشش می‌دهد؟

پوشش دهی بیمه در درمان ارتودنسی به چه صورت است؟

متاسفانه بیمه، درمان ارتودنسی را به نوعی درمان زیبایی محاسبه می‌کند؛ از همین بابت، کلیه هزینه‌های درمان را تحت پوشش قرار نمی‌دهد؛ در صورتی که با پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر در عرصه دندان پزشکی و ارتودنسی صورت گرفته است، هدف اصلی از درمان ارتودنسی بر طرف نمودن تمامی ناهنجاری‌های فکی و دندانی است که رسیدن به لبخندی زیبا از نتایج قطعی و همیشگی آن به حساب می‌آید؛ اما متاسفانه هزینه‌های نسبتاً بالای آن، برخی از بیماران را ازاین درمان محروم ساخته است.

بیمه و ارتودنسی

به محض اینکه صحبت از درمان ارتودنسی می‌شود، فکرمان به سمت هزینه‌های درمان کشیده می‌شود. ارتودنسی از آن درمان‌هایی به حساب می اید که با هدف تأمین سلامت و زیبایی دهان و دندان انجام می‌شود؛ اما همان طور که گفته شد، بیمه تأمین اجتماعی، تا کنون، ارتودنسی را زیر شاخه‌ای از درمان ندانسته و از همین رو آن را تحت پوشش خود قرارنداده است؛ لازم به ذکر می‌باشد که برخی از ارگان‌های دولتی هم چون: نیروهای مسلح و بانک‌ها به منظور رفاه حال کارمندان خود، بخشی از درمان‌های ارتودنسی را تقبل نموده‌اند. البته برخی از مراکز بیمه‌های خصوصی نیز شرایطی را با هدف سرویس دهی هرچه بیشتر به افراد فراهم کرده‌اند که می‌توان با مراجعه به آن‌ها از کلینیک‌های دندان پزشکی طرف قرارداد و تحت پوشش این مراکز بیمه خصوصی باخبر شد.

آشنایی با هزینه‌های ارتودنسی و تحت پوشش قرار گرفتن آن توسط بیمه

اگر تمایل دارید که پیش ازمراجعه به ارتودنتیست از هزینه‌های آن باخبر شوید، لازم است بدانید که هزینه‌های درمان ارتودنسی با شدت بیماری و ناهنجاری، نوع بریس های مورد استفاده، نوع و طول درمان رابطه مستقیم دارد. بیماران می‌توانند با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، یکی از راه‌های درمان را انتخاب نمایند. در رابطه با طول درمان نیز باید گفته شود که حداقل زمان مورد نیاز برای درمان، 12 ماه برآورد شده است که در این مدت باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب به طور مداوم از بریس ها استفاده شود. البته لازم به ذکر می‌باشد که در برخی مواقع ارتودنتیست بیمار را به رفع پوسیدگی و جرم گیری دندان‌ها پیش از درمان ارتودنسی توصیه می‌کند که این عوامل، موجب بالاتر رفتن هزینه‌های درمان خواهد شد.

آیا بیمه، درمان ارتودنسی را پوشش می‌دهد؟  آیا بیمه، درمان ارتودنسی را پوشش می‌دهد؟

تأثیر بریس ها بر قیمت درمان ارتودنسی

بریس ها از اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت در درمان ارتودنسی به حساب می‌آیند که متخصص بسته به شدت بیماری و عارضه‌های فکی و دهانی، بهترین گزینه را معرفی خواهد کرد. اگر با بیمه طرف قرار داد نیستید می‌توانید با انتخاب بریس ها، هزینه‌های درمان خود را مدیریت کنید. در ادامه با انواع بریس ها آشنا خواهیم شد.

انواع بریس ها

  • بریس های فلزی

  • بریس های سرامیکی

  • بریس های دیمون

بریس های فلزی

بریس های فلزی را می‌توان از کاربردی‌ترین و رایج‌ترین بریس های مورداستفاده در درمان ارتودنسی دانست که به دلیل قیمت پایین‌تری که به نسبت سایر بریس ها دارد، از محبوبیت بالایی نزد بیماران برخوردار است؛ ضمن اینکه ماندگاری و دوام این بریس ها نیز از سایرین بیشتر می‌باشد. تعداد جلسات معاینه در این روش بسیار کمتر خواهد بود؛ از همین رو، می‌توان هزینه‌های درمان را به‌صورت ایده آل تری مدیریت نمود.

بریس های سرامیکی

بریس های سرامیکی به دلیل برخورداری از براکت های شفاف و رنگ دندان، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند؛ ضمن اینکه در مقایسه با روش‌های ارتودنسی نامرئی از کیفیت و نتایج مطلوب‌تری برخوردار خواهند بود؛ اما درصورتی‌که هزینه‌های درمان برایتان اهمیت دارد باید به این نکته توجه داشته باشید که بریس های فلزی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

بریس دیمون

این روش نیز شامل تعداد محدودی از جلسات ویزیت و معاینه می‌باشد اما در مقایسه با دو روش فوق، از قیمت بالاتر برخوردار است. در این روش براکت ها به‌صورت مستقیم به سیم‌های ارتودنسی متصل می‌شوند.

1 دیدگاه دربارهٔ «آیا بیمه، درمان ارتودنسی را پوشش می‌دهد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید