چگونه با کمک ارتودنسی به لبخندی زیبا برسیم؟

چگونه با کمک ارتودنسی به لبخندی زیبا برسیم؟

نقش ارتودنسی در داشتن لبخندی زیبا

داشتن لبخند زیبا موهبتی است که تمام چهره‌ها از آن برخوردار نیستند، اما می‌توان با کمک شیوه‌ها و روش‌های درمانی به آن دست یافت. اگر افراد دچار ناهنجاری در فک‌ها و مشکلات در دندان‌های خود باشند و می‌خواهند این مشکلات را بر طرف کنند و در نهایت به لبخندی جذاب نیز دست یابند، می‌توانند ارتودنسی انجام دهند. ارتودنسی از جمله درمان‌های رایجی است که با آن علاوه بر رفع مشکلات حاد می‌توان به زیبایی نیز رسید.

دهان، فک و دندان‌ها از اعضای مهم چهره هستند که وضعیت آنها بسیار در فرم صورت مؤثر است. اگر هر کودکی یک بار در سن 7 و یک بار هم در 12 سالگی به ارتودنتیست مراجعه کند و در صورت وجود مشکل آنها را رفع کند، در زمان بلوغ صورتی خوش فرم و کم عیب و نقص خواهد داشت.

وسعت لبخند از عوامل مهم زیبایی صورت است. مقدار دیده شدن دندان‌ها در زمان خندیدن و لبخند زدن از اهمیت خاصی برخوردار است. دندان‌هاي قدامي هر شخص طرح لبخند او را تشکيل مي‌دهند. اشخاصی که دندان‌هاي پیشین آنها گرفتار مشکلاتی مانند فاصله‌دار و نامنظم بودن، بی تقارنی، کجی و نامرتبی، شکستگی و لب پريدگی، تيزی و دندانه دار بودن، صافی، کوتاهی يا بلندی باشند، نیاز به اصلاح و درمان دارند. همچنین، ممکن است افرادی باشند که در هنگام خندیدن لثه آنها بيش از حد نمايان شود که به زیبایی آنها آسیب می‌زند. اصلاح طرح لبخند می‌تواند اعتماد به نفس از دست را به افراد باز گرداند.

چگونه با کمک ارتودنسی به لبخندی زیبا برسیم؟  چگونه با کمک ارتودنسی به لبخندی زیبا برسیم؟

ارتودنسی زیبایی

ارتودنسی و گذاشتن براکت‌ها روی دندان‌ها در یک دوره 6 ماهه تا 2 ساله می‌تواند نامنظمی و نامرتبی دندان‌ها و بسیاری از نقص‌ها و اختلالات را بر طرف کند. اصلاح طرح لبخند چند مرحله دارد و مستلزم این است که دندانپزشک و ارتودنتیست آن را معاینه و درباره آن تصمیم بگیرند.

البته بر همه ما روشن است که دندان‌های نامرتب و نامنظم نخستین عامل از بین برنده لبخند هستند. ناهماهنگی و بی‌تقارن بین اجزای چهره نیز در زیبایی چهره تأثیر گذار است. ارتباط لثه‌ها با دندان‌ها، روی هم قرار گرفتن دندان‌های بالا و پایین، شکل لب‌ها و بینی و رنگ لثه‌ها و دندان‌ها نیز از عوامل بسیار مهم در زیبا به نظر رسیدن چهره هستند. تمام این عوامل در زیبایی لبخند هم تأثیر خود را می‌گذارند.

روی هم قرار نگرفتن دندان‌ها ممکن است در اثر بزرگ بودن دندان‌ها و کوچک بودن فک و همچنین نامرتب بودن دندان‌ها نیز در اثر کمبود فضا در فک ایجاد می‌شود. تمام این مشکلات قابل حل هستند و به روش ارتودنسی می‌توان بسیاری از اختلالات فکی و ناهنجاری‌ها را از بین برد.

در مواردی که فرد دندان‌های جلو آمده دارد ابتدا باید علت آن را پیدا کرد. اگر جلو آمدن دندان‌ها با جلو آمدن فک مرتبط باشد، ممکن است به جراحی نیار باشد، اما در صورتی که جلو آمدگی دندان‌ها در اثر کمبود فضا در فک باشد، ارتودنسی از درمان‌های بسیار مؤثر خواهد بود. کشیدن دندان‌ها و خارج کردن آنها از دهان برای ایجاد فضا نیز پیش از ارتودنسی ممکن است توسط ارتودنتیست تجویز شود.

معمولاً دندان‌های بالایی باید روی دندان‌های پایینی قرار گیرند و اگر دندان‌ها به این شکل نباشند، با ارتودنسی می‌توان این نقص را بر طرف و طرح لبخند را اصلاح کرد.

اگر دچار هر کدام از این نقص‌ها و اختلالات هستید، می‌توانید با مشورت با دندانپزشک متخصص و ارتودنتیست بهترین درمان را برای خود انتخاب کنید. اگر هم تنها برای زیبایی می‌خواهید اقداماتی انجام دهید، باز هم باید آن را به یک فرد متخصص بسپارید و هرگز خود را گرفتار افرادی نکنید که در تبلیغات خود دست یافتن به لبخند زیبا در کوتاه‌ترین زمان را ممکن می‌دانند. در خیلی از درمان‌های ناآگاهانه ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری گریبان فرد را بگیرد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید