مشاوره ارتودنسی چگونه صورت می‌پذیرد؟

آشنایی با نحوه مشاوره ارتودنسی

مشاوره به معنای همکاری کردن و رأی و نظر تخصصی دیگران را در زمان انجام کاری خواستن است. انجام هر نوع درمانی به ویژه درمان‌های دندانپزشکی باید با مشاوره انجام شوند. از همه مهم‌تر درمان ارتودنسی است که به دلیل طولانی بودن درمان و تأثیرات آن که در چهره قابل مشاهده است، انجام آن بدون مشاوره ارتودنسی کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

افرادی که دندان‌های نامرتب و در هم ریخته دارند و یا از مشکلات و ناهنجاری‌های فکی رنج می‌برند، باید برای درمان‌های ارتودنسی اقدام کنند. اولین مرحله این است که فرد به طور کامل از جزئیات مشکل خود آگاه شود و با بررسی راه‌های درمان بهترین راه و شیوه درمان را با در نظر گرفتن تمام مسائل برای خود انتخاب کند.

ارتودنتیست می‌تواند انواع تغییرات اسکلتی را در فک، دهان و دندان‌های فرد ایجاد کند و با قرار دادن ابزار مختلف ارتودنسی و وارد آوردن نیرو، دندان‌ها را جا به جا کند تا رابطه آنها را با هم و دیگر قسمت‌ها هماهنگ کند و زیبایی را برای فرد به ارمغان آورد. شروع درمان مستلزم این است که پیش از آن حتماً با ارتودنتیست مشورت کرده باشید. در واقع، مشاوره ارتودنسی یعنی ارتودنتیست با بررسی مشکل یا ناهنجاری شما و در نظر داشتن تمام جوانب و عوارض احتمالی بهترین راه درمان را برای شما تشخیص دهد.

ممکن است مجبور باشید چند جلسه رفت و آمد کنید تا تشخیص درست درباره شما داده شود، نباید عجله‌ای داشته باشید و باید صبور عمل کنید.

مشاوره ارتودنسی چگونه صورت می‌پذیرد؟  مشاوره ارتودنسی چگونه صورت می‌پذیرد؟

مراحل مشاوره ارتودنسی

پیش از درمان ارتودنسی اقدامات خاصی باید انجام شوند. فردی که قصد انجام این درمان را دارد باید در ابتدا وضعیت بهداشت دهان و دندان او به طور کامل بررسی شود. پس از مشورت با ارتودنتیست، اگر جرمی روی دندان‌ها وجود دارد ابتدا باید آنها را ترمیم و بر طرف کرد. برای این کار و براق و زیبا شدن دندان‌ها و حفظ سلامت لثه‌ها جرم گیری دندان‌ها و بروساژ انجام می‌شود. رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان از مهم‌ترین کارهایی است که باید توسط فرد پیگیری شود. بعد از این مراحل به تشخیص ارتودنتیست می‌توانید برای درمان ارتودنسی و صاف و مرتب کردن دندان‌ها اقدام کنید.

در برخی افراد که دچار بیمار‌ی لثه هستند، ممکن است بیماری آن قدر پیشرفت کرده باشد که امکان درمان ارتودنسی دیگر وجود نداشته باشد. برای اینکه تشخیص درست باشد، باید از دندان‌ها عکس opg گرفته شود تا ارتودنتیست به وسیله مشاهده آن دست به اقدام بزند.

حتی گاهی ممکن است ارتودنتیست تشخیص دهد که دندانی باید کشیده شود، هیچ اشکالی وجود ندارد و نباید از این بابت به خودتان نگرانی راه دهید. در هر صورت، باید به پزشک معالج خود اعتماد و اطمینان داشته باشید و مطمئن باشید هر کاری او انجام می‌دهد در درجه اول صلاح و سلامتی شما را مد نظر داشته است.

در درمان ارتودنسی به دلیل طولانی بودن آن، بیمار باید از صبر و حوصله کافی برخوردار باشد. ارتودنتیست موظف است تمام مسائلی که بیمار در حین درمان ممکن است با آن مواجه شود با وی در میان بگذارد و او را خوب بشناسد، زیرا این احتمال وجود دارد که در طی درمان به دلیل خارج شدن از تحمل بیمار از این کار انصراف دهد و همه چیز را نیمه کاره رها کند.

اینکه برای بیمار ارتودنسی ثابت در نظر گرفته شود یا متحرک نیز با توجه به سن و شرایطی که دندان‌های فرد دارد، در نظر گرفته می‌شود. هر کدام از شیوه‌های ارتودنسی که برای شما در نظر گرفته شده است، در حال حاضر بهترین راه برای شما بوده است. تنها کاری که شما باید بکنید این است که به حرف‌های ارتودنتیست خود گوش دهید و تمام مواردی که به شما می‌گوید با دقت انجام دهید تا به مشکلی برخورد نکنید. در صورت مواجه شدن با هر موردی در تشخیص دندانپزشک دچار شک نشوید و برای رفع مشکل با او مراجعه کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید