مزایای درمان ارتودنسی

مزایای درمان ارتودنسی را بدانیم

درمان ارتودنسی چه مزیت هایی دارد؟

داشتن دندان هایی سالم،سفید و زیبا بر اعتماد به نفس افراد به شدت خواهد افزود. اما برخی از افراد به دلیل نداشتن دندان هایی زیبا از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند. ناهنجاری  های دهان و دندان به دلایل زیادی از جمله:

  • مشکلات موروثی و ژنتیکی
  • عادت های غلط دردوران کودکی ( مثل مکیدن انگشتان دست)
  • تنفس از طریق دهان
  • بیماری
  • تغذیه نامطلوب
  • سانحه و تصادف
  • و… حاصل می شوند که می توان پس از مشورت با یک متخصص حاذق و ماهر ، هرگونه اختلالی که به صورت وراثتی یا اکتسابی دیده می شود را درمان نمود.

از مهم ترین ویژگی های درمان ارتودنسی، زیبایی بخشی هرچه بیشتر لبخند افراد است. قطعا داشتن لبخندی زیبا حس خوشایندی را در افراد به وجود خواهد آورد. لازم است بدانیم که ارتودنسی علاوه بر تامین زیبایی لبخند و دندانها، مزایای وافر دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای درمان ارتودنسی   مزایای درمان ارتودنسی

بالا برنده طول عمر دندان ها

قطعا پاک سازی دندانهای نامرتب کاری دشوار خواهد بود؛ حتی در صورتی که دندان ها دائما و به دقت تمیز شوند، باز هم امکان تشکیل جرم و پلاک در قسمت های دور از دسترس فراهم خواهد شد. لذا با انجام ارتودنسی می توان ضمن فراهم آوردن بستری مناسب برای پاکسازی دندان ها، فشاری که ریشه دندان های نامرتب به فک وارد می سازند را نیز برطرف نمود.

پیش گیری کننده از بروز اختلالات گوارشی

همان طور که می دانید دندان های فک بالا و پایین به صورت نرمال باید در مقابل یکدیگر قرار گیرند، در صورتی که این شرایط محیا نباشد، در نحوه آسیاب شدن مواد خوراکی مشکلاتی به وجود خواهد آمد که این مسئله احتمال بروز اختلالات گوارشی را به میزان چشم گیری افزایش می دهد. بنابراین می توان با درمان ارتودنسی ، عملکرد دندان ها را به میزان مطلوبی بهبود بخشید.

تغییردهنده وضعیت استخوان های صورت

با استفاده از درمانهای ارتودنسی می توان کلیه اختلالات استخوانی که در ناحیه فک و صورت وجود دارد را رفع نمود.

درمانی مناسب برای همه افراد

با پیشرفت علم در این عرصه، کلیه بزرگسالان وکودکان می توانند بسته به نیاز ، سلیقه و البته با نظر و تشخیص متخصص معالج، یکی از راه های درمانی را برگزینند. از مهم ترین مزایای درمان ارتودنسی این است که هیچ گونه محدودیت سنی ندارد  و هر بیماری در هر سنی قادر به انجام آن است؛ اگر چه زمان مطلوب برای درمان ارتودنسی ، سنین کودکی و اوایل نوجوانی می باشد.

مناسب برای کودکان

توصیه می شود  که والدین به سلامت دهان و دندان کودکان توجه ویژه ای داشته باشند و از همان سنین، جهت بررسی وضعیت دهانی فرزندشان به متخصصین ارتودنسی مراجعه نمایند. در صورتی که کودکان در زمان مناسب مورد معاینه قرار گیرند، می توان از ناهنجاری هایی که ممکن است در سنین بزرگسالی با آن مواجه شوند، پیشگیری نمود. بدین منظور وضعیت دندان های شیری مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت کوچک بودن فک و یا بزرگ بودن دندان های دائمی، برخی از دندان های شیری کشیده می شود تا بستری مناسب و ایده آل برای رشد دندان های دائمی کودکان فراهم می شود. با این کار، احتمال کشیده شدن دندان های سالم و دائمی کودکان در سنین بزرگسالی به منظور مرتب سازی کاهش می یابد. جلوگیری از آسیب دیدگی  فک از دیگرمزایای معاینه  در سنین کودکی به حساب می آید؛ زیرا در صورت مشاهده و تشخیص ناهنجاری دندانی در کودکان، متخصص اقدام به کشیدن دندان های شیری خواهد کرد که با این کار امکان آسیب دیدگی فک در سنین بزرگسالی به دلیل فشار ریشه دندان های دائمی کاهش می یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید