نقش ارتودنسی در زیبایی و اعتماد به نفس

 ارتودنسی و اعتماد به نفس

تا کنون به ارتباط مستقیم درمان ارتودنسی و اعتماد به نفس بیمار فکر کرده اید؟ ما در این مقاله تصمیم داریم تا در مورد تأثیر درمان ارتودنسی بر اعتماد به نفس افراد با شما صحبت کنیم.

تصور کنید فردی دارای دندان‌های نامرتب و روی هم قرار گرفته یا فک پایین عقب رفته و یا فک بالای جلو زده است. قطعاً این فرد در تعاملات اجتماعی خود دچار ضعف خواهد شد. زیرا دهان و دندان در معاشرت ها در مرکز توجه قرار دارند. حالا اگر فرد بیمار یک کودک و یا نوجوان باشد باید به اثرات منفی زیادی که به روح و اعتماد به نفس وی وارد می‌شود و تأثیرات منفی که بر شخصیت آینده او گذاشته می‌شود، بیشتر فکر کرد.  به طور کلی بی توجهی به زیبایی و بهداشت دهان و دندان ضمن شکست خوردن در ارتباطات اجتماعی و عاطفی موجب بروز ضعف شدید در اعتماد به نفس می‌شود.

همه ما برای اثرگذاری بهتر و بیشتر بر مخاطبانمان به یک لبخند زیبا و دندان‌های ردیف و تمیز نیاز خواهیم داشت. چیزی که این روزها با مراجعه به یک متخصص ارتودنسی می‌توان به آن دست پیدا کرد. اما نکته اینجاست که برای برخی از افراد مشکلات روحی پس از مراجعه به ارتودنتیست و آغاز درمان بیشتر خواهد شد. در واقع این دست از بیماران به دلیل  قرار گرفتن سیم‌های ارتودنسی در دهان معذب تر از پیش می شوند و همان اعتماد به نفس اندک را نیز از دست خواهند داد. ما در ادامه در مورد اعتماد به نفس در دوران درمان ارتودنسی با شما صحبت خواهیم کرد.

آیا درمان ارتودنسی مایه خجالت است؟

بسیاری از افراد از همان زمانی که درمان ارتودنسی را آغاز می‌کنند، همان اندک اعتماد به نفسی را هم که داشته اند از دست می‌دهند. آنها سعی می‌کنند در جمع‌ها کمتر صحبت کنند و تا جای ممکن حتی لبخند هم نزنند. در صورتی که چنین عملکردی واقعاً اشتباه است. اگرچه کماکان برخی از افراد به بیماران ارتودنسی برچسب‌های سخیف می‌زنند، اما خوشبختانه در سال‌های اخیر فرهنگ سازی بسیار بهتر شده است. بدین ترتیب اکثر افراد دریافته‌اند بیمارانی که به دنبال درمان ارتودنسی هستند، به سلامت و زیبایی خود بیش از سایرین اهمیت می‌دهند. اگرچه تحمل سیم‌ها و براکت های ارتودنسی در دهان برای مدت طولانی کار چندان ساده‌ای نیست، اما توجه و تمرکز روی هدف نهایی این کار را برای بیماران آسان‌تر می‌کند.

یادتان باشد این روزها درمان ارتودنسی بسیار معمول و رایج شده است. تا جایی که بسیاری از چهره‌های مطرح جهانی برای رسیدن به لبخندی زیبا و تأثیرگذار به این درمان روی آورده‌اند. در صورتی که از خندیدن، تعامل و معاشرت  در زمان درمان ارتودنسی هراس دارید، با ما همراه شوید تا در این زمینه توصیه‌هایی را به شما عرضه کنیم.

چطور اعتماد به نفسمان را در زمان درمان ارتودنسی حفظ کنیم؟

  • یادتان باشد دیده شدن سیم‌ها و براکت های ارتودنسی در دهانتان هیچ اشکالی ندارد. آن چیزی که اشکال دارد وجود جرم و کثیفی بر سطح دندان‌هاست. پس در طول درمان به نظافت دهان و دندان خود توجه ویژه داشته باشید و سعی کنید پس از هربار خوردن و اشامیدن سطح دندان‌ها، براکت ها و سیم‌های ارتودنسی را از مواد خوراکی پاک کنید.
  • هیچ گاه هدفتان از ارتودنسی را فراموش نکنید! شما در انتهای این راه به یک لبخند گیرا و جذاب خواهید رسید. با فکر به این نتیجه عالی انگیزه شما برای حفظ اعتماد به نفس بیشتر از قبل خواهد شد.
  • یادتان باشد شاید تصوراتی که شما در مورد خودتان دارید، حتی یک بار هم به ذهن اطرافیانتان نرسیده باشد. پس لطفاً خودتان را بی‌دلیل قضاوت نکنید و اعتماد به نفستان را نشانه نگیرید. اتفاقاً سعی کنید بیشتر بخندید. تظاهر به داشتن اعتماد به نفس ناخودآگاه به یک باور تبدیل خواهد شد.
  • برخی از بزرگسالان بر این باورند که سن آنها برای درمان ارتودنسی مناسب نیست. این باور کاملاً اشتباه است. ضمن اینکه با تشخیص متخصص ارتودنسی می‌توان از روش هایی استفاده کرد که کمترین تأثیر را بر ظاهر دهان و دندان داشته باشد. این افراد می‌توانند در صورت امکان از ارتودنسی نامرئی یا بریس های غیر قابل رؤیت استفاده کنند. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به خاطر ترس از استفاده از ابزار ارتودنسی از شروع درمان شانه خالی می کنید، توصیه می‌کنیم تا دغدغه‌های خود را با متخصص ارتودنسی در میان بگذارید تا بهترین راهکار را با توجه به شرایطتان به شما پیشنهاد دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید