رنج قیمتی درمان ارتودنسی

رنج قیمتی درمان ارتودنسی

 برای درمان ارتودنسی باید چه میزان هزینه کرد؟

وقتی صحبت از رنج قیمتی درمان ارتودنسی می‌شود، به هیچ عنوان نمی‌توان قیمتی را اعلام کرد. ارتودنسی به نسبت، جزء درمان‌های گران قیمت دندانپزشکی است. البته باید این مطلب را در نظر داشت که بیمار در طی دو سال به دندانپزشک مراجعه می‌کند و با تقسیم آن بین تعداد مراجعات مبلغ زیادی نخواهد بود. موضوعی که بیشتر بیماران در طی درمان ارتودنسی به آن توجه نمی‌کنند این است که قیمت اعلام شده از طرف ارتودنتیست در طول درمان ثابت می‌ماند و با نوسانات اقتصادی تغییر نمی‌کند. قیمت‌های کلینیک‌ها با مطب‌های خصوصی متفاوت است که دیگر بسته به انتخاب فرد دارد که برای انجام کارش به کجا مراجعه کند. اما بیماران باید بدانند هزینه ارتودنسی به عوامل مختلفی وابسته است.

رنج قیمتی درمان ارتودنسی  رنج قیمتی درمان ارتودنسی

هزینه ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

وقتی بیماری برای درمان ارتودنسی به هر دلیلی به ارتودنتیست مراجعه می‌کند، قیمت اعلام شده بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. هر بیماری برای درمان مشکلات خود را دارد و ارتودنتیست طرح درمان منحصر به او را برایش در نظر می‌گیرد و طرح درمان مشخص کننده هزینه است.

نوع کار و اصلاحاتی که قرار است روی فک و دندان فرد انجام شود بسیار متفاوت هستند. هرگز هیچ بیماری نباید خود را با بیمار دیگری مقایسه کند، چون تنها ارتودنتیست می‌داند که چه کاری قرار است روی دندان فرد انجام شود. از عوامل تعیین کننده قیمت ارتودنسی سن بیمار نیز است. ممکن است هم زمان با ارتودنسی فرد به کشیدن دندان نیز نیاز داشته باشد که هزینه آن جداگانه محاسبه می‌شود. میزان اختلالات و به هم ریختگی‌های فکی و دندانی بر قیمت مؤثر هستند. اگر در طی درمان نیاز به تنظیم فک وجود داشته باشد، بر هزینه به طور قطع تأثیر گذار خواهد بود. جراحی‌ها نیز بر قیمت ارتودنسی می‌افزایند.

عامل مهم دیگر در قیمت ارتودنسی نوع براکت مورد استفاده برای بیمار و همچنین مدت زمانی است که قرار است این براکت‌ها در دهان بمانند. هر چه مدت درمان ارتودنسی طولانی‌تر باشد، هزینه‌های پرداختی بیمار نیز بیشتر خواهد شد. ارتودنسی نامرئی نیز کلاً قیمت متفاوتی دارد و بالاتر از ارتودنسی‌های دیگر است.

خدمات ارائه شده توسط ارتودنتیست‌ها بنا به تجربه و سابقه آنها متفاوت است و هر دندانپزشکی قیمت خود را دارد. برخی از ارتودنتیست‌ها در حرفه خود به برند تبدیل شده‌اند و در زمان مراجعه به آنها نباید این مورد را فراموش کرد.

مهم‌ترین مسئله در مورد پرداخت هزینه درمان ارتودنسی این است که به طور یک جا دریافت نمی‌شود و بیمار می‌تواند در طی درمان خود آن را به شکل چند قسط به ارتودنتیست پرداخت کند. البته این مورد را می‌توان یکی از مزیت‌های مهم درمان ارتودنسی به شمار آورد، زیرا در سایر درمان‌های دندانپزشکی کمتر پیش می‌آید که هزینه به طور اقساط دریافت شود.

آیا نقش بیمار در قیمت ارتودنسی تعیین کننده است؟

در درمان ارتودنسی بیمار در تعیین نحوه و طرح درمان خود نقشی نخواهد داشت، اما ممکن است در مواردی ارتودنتیست گزینه‌های مختلفی را پیش روی بیمار بگذارد و فرد با توجه به قیمت می‌تواند گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند.

بیمار می‌تواند با مشورت با دندانپزشک و اطلاع از قیمت تمام براکت‌ها، با توجه به نوع درمان و قیمت مورد نظر خود، براکت مناسب را برای خود در نظر بگیرد. یکی از مسائل مهم دیگر که به طور مستقیم به بیمار مربوط می‌شود، نحوه مراقبت از براکت‌ها است که به طور حتم آسیب دیدن آنها هزینه‌های اضافی برای او در بر خواهد داشت. بیمار می‌تواند با پیروی کامل از توصیه‌ها و دستورات ارتودنتیست هزینه‌ها را پایین بیاورد. اگر وسایل ارتودنسی صدمه ببینند، باید هر چه سریع‌تر برای ترمیم آنها اقدام شود که جلوی هزینه‌های اضافی گرفته شود. رعایت بهداشت دهان و دندان و پیگیری درمان بر طبق طرح مورد نظر ارتودنتیست نیز هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید